INDIJA kokia ji yra

Almantui belieka palinkėti aplankyti Pietų Ameriką ir Australiją. Ten jis dar nebuvo. Kai kuriems glūkoidams teko kartu su juo keliauti ir todėl privalu pasakyti, jog tai patikimas, patyręs keliautojas. Su juo galima ir į Antarktidą vykti. Skaitykite apie patirtus įspūdžius šalyje, kuri užima visą Indostano pusiasalį Azijoje ir kurią skalauja Indijos vandenynas

ALMANTAS BENDORAITIS

almius_crIndijoj atsidūrėme visai netikėtai, 2015 metų kovą turėjome skristi į pažintinę kelionę po Meksiką, kurią buvome nusipirkę dar 2014 metų rugpjūčio mėn., kai 2015 metais, likus vos 1,5 mėn. iki kelionės pradžios „Novaturas“ pareiškė, kad kelionės nebus ir pasiūlė grąžinti pinigus. O atostogos darbovietėse jau suplanuotos…. Teko skubiai ieškoti alternatyvos. Suradome kelion3 į Indiją, kurią tuo metu organizavo kelionių agentūra „Voyage-Voyage“ (pasirodo, kad tai buvo paskutinė šios agentūros kelionė, nes įpusėjus mūsų atostogoms Indijoje, mus pasiekė žinia, kad agentūra bankrutavo), su kuria 2014 m. buvome Kinijoje ir labai džiaugėmės agentūra ir jos kelionės vadovo profesionalumu.
Taip 2015 metų kovo 27 dieną atsidūrėme Indijoje, kurioje praleidome dvi nepakatojamas savaites. Per šias dvi savaites pamatėme didžiąją dalį Indijos – keliavome autobusais, ir traukiniais, lenvuoju automobiliu ir lėktuvais: iš šiaurinės Indijos dalies pradedant Deliu žemyn į Džaipūrą, Agrą. Jeigu Delis kažkuo ypatingu nenustebino, tai tiesiog didelis miestas su savo šurmuliu, su begale žmonių, visokio transporto gatvėse ir nesibaigiančiu pypinimu. Tai miestas su užsienio šalių ambasadomis ir dalinai dar kažkiek tvarkingas. O sekantys minėti miestai užmušė – matai didingus statinius „Indijos vartai“, Indijos prezidentūra, parlamentas, „Raudonasis fortas“ Delyje, „Vėjų rūmai“, „Amber fortas“, observatorija Džaipūre, „Tadž Mahalas“, „Agros fortas“ Agroje –širdis džiaugiasi. Bet kai pavaikštai gatvėmis pėsčiomis, tai nori nenori pagalvoji: kas mane atnešė į tą galerą? Gatvėse baisi smarvė, šiukšlės, purvas, palaidi šunys, karvės ir kiaulės, geležinkelio stotyse dar ir žiurkės. Žmonės miegantys gatvėje, kirpykla gatvėje, turguje kapojamos vištų galvos, ant susandėliuotų žuvų tupinčios musės… Galvojom, kad tai ne mums. Tuo labiau, kad bendrakeleiviai jau viduriuoja ir vemia nuo vietinio maisto. Ačiū dievui, mes atsilaikėm, nes laikėmės „lietuviškų lašinių ir „Alitos“ „Pelynų“ trauktinės“ dietos su „Coca Cola“, kurios šiaip jau Lietuvoj nevartojame.

indija
Manome, kad vis tik įspūdingiausias vaizdas Indijoj buvo nuskridus į Varanasį – tai miestas ant šventosios Gangos upės kranto, kultūrinis ir religinis Indijos lopšys, kuriame kasdien vyksta žmonių kremavimo ritualai. Taip žmonės atsisveikina su savo mirusiais artimaisiais. Kasdien Varanasyje sudeginama apie 400 kūnų, kurių pelenai suberiami į Gangos upę.Tai žiauru, bet įspūdinga. Gangos upėje indai maudosi, skalbia rūbus, pakrantėje atlieka savo religinius ritualus nes laiko ją šventa ir garbina ją. Nors mes ne indai, bet upėje irgi išsimaudėme ….
Varanasis paliko visai kitą įspūdį, palyginus su aplankyta šiaurine dalimi.
Iš Varanasio lėktuvu perskridome į pietinę Indijos dalį. Tai Kočis, Alepis, Kovalamas. Ramus plaukimas ežerais ir kanalais laivu, jaukūs turgeliai, malonūs žmonės ir Arabijos jūros paplūdimys. Po tokio įtempto lėkimo šiaurinėj ir vidurio Indijoj –tai tikra atgaiva. O ir šiukšlynų tokių nėra, nes valstiją valdo moteris. Tik tas karštis, prisotintas drėgmės.
Ir po šiaurinės dalies, kurioje viešėdamas galvojai – gyvenime į Indiją negrįšiu – čia pradedi galvoti, „kad niekada nesakyk niekada“. Šiaip likome maloniai nustebinti indų gebėjimu kalbėti angliškai, ko nepasakysi apie kiniečius, kurie angliškai nekalba visiškai.